Spit it Out.

Följer upp gårdagens ämne med ytterligare ett inlägg. Uppenbarligen verkade det ju inte riktigt som att vissa förstod texten. alls. Kanske är jag för kryptisk i mina uttalanden eller så gillar folk i allmänhet bara att uttala sig om saker dom inte vet något om. Jag var väl dessutom inte så där överdrivet seriös heller. MEN, tillbaks till ämnet nu då för att förklara detta om prostitution och strippor.

Någon klyftig kille(?) kommenterade att "oftast ser strippor och horor riktigt illa ut". Vidare menade samma person att "Dom går hårt på droger och ser ut som stryk av all meth". I LOL'D. Låt mig då försöka slå så stora hål på dessa uttalanden som det bara går. Till att börja med så skrev jag i mitt inlägg att "strippa" - som alla vet - syftar på att någon betalar för att se en persons kropp. Så långt är alla med? Alltså kan vi där snabbt och enkelt konstatera att personen i fråga som strippar då måste ha en kropp som kan uppfattas som attraktiv av ett flertal personer. Vem vill betala för att se en kropp man inte tycker är särskilt snygg? Lite till allmänbildningen hör det ju faktiskt eftersom att det inte är varken ovanligt eller olagligt. Kvinnorna förväntas ha attraktiva "former" och männen förväntas vara vältränade. Vi kan således konstatera att första delen av tidigare nämnda kommentar inte stämmer.

Ovannämnda person hävdar även som sagt att "Dom går hårt på droger och ser ut som stryk av all meth". Ännu en gång kan vi ju då påpeka detta om att de som strippar faktiskt har ett attraktivt utseende, eftersom att det är just utséendet de säljer, inte sex. Huruvida dessa två uttalanden passar in på prostituerade kan jag dock inte uttala mig helt säkert om. Personen i fråga måste inte se bra ut eftersom att det inte är utséendet dom säljer. Så säkert finns det alltid nån desperat jävel som betalar för en äckligt ful tjej. Även om jag skulle gissa på att det är relativt få, eller åtminstone färre. Sen är ju gränsen hårfin mellan prostituerad och "porraktris". Den ena säljer sex för pengar - vilket är olagligt, medan den andra har sex för pengar, och låter sig filmas samtidigt - vilket är lagligt. Men detta är en helt annan diskussion.

Jag känner ingen-, har inte träffat någon- eller har aldrig ens träffat någon som känner någon som träffat någon som försökt sälja sex. Så huruvida prostituerade ser bra ut eller inte kan jag inte göra ett riktigt uttalande om. (Som jag nämnde tidigare så var jag inte helt seriös heller i förra inlägget, men det gick gemene man förbi). Men du som kommenterade tidigare inlägg och verkade veta så mycket om "horor" får ju gärna dela med dig av dina egna upplevelser och berätta om varför du tycker som du gör. Det är aldrig fel att ha en åsikt.

Man brukar säga att "prostitution är världens äldsta yrke", och du hävdar att dessa personer tar meth i mängder. Är du medveten om att "Meth" inte framställdes förr än strax innan 1900-talet, och inte fick sitt "genombrott" innan 1990-talet? Så alla dessa tusentals år innan kan de omöjligt ha tagit meth, även om de skulle kunna ha använt andra droger. Är du medveten om att manlig prostitution och manlig striptease är ungefär lika vanlig som kvinnlig? Många tidningsartiklar, nyhetssändningar och "undersökningar" visar att det är så. Dock kan man ju självklart tro så mycket eller lite man vill på dessa källor, så pass lite så att man hävdar att inte ett ord är sant. Men om man lägger minsta vikt över huvud taget i det som sägs av dessa källor så är det så situationen ser ut.

Faktum är att folk talade om att fler män än kvinnor var prostituerade i delar av USA för något decenium tillbaks. Samma sak sägs även gälla 2000-talet i skandinavien. Och om du var uppmärksam så var förra inlägget döpt till "53rd & 3rd", vilket är en Ramones låt som handlar om just manlig prostitution, och det var just därför jag valde den som rubrik. Men allt detta visste du säkert redan. För du kallade ju dig själv för "Jesus", och han ska ju ha umgåtts med prostituerade - utan att haft sex med någon av dessa dock enligt diverse religiösa skrifter. Slutligen vill jag även tillägga att om jag inte vet vem som kommenterar så accepterar jag inte "anonyma" kommentarer. Vill folk göra ett uttalande får de åtminstone stå för att de är de själva som har sagt det.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, klockrent inlägg...

2011-09-22 @ 22:41:42
URL: http://carrofliin.blogspot.com
Postat av: J

jag kände mig rätt nöjd jag också när jag skrev det faktiskt haha (:

2011-09-22 @ 22:42:54
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja vad är annars poängen med att lägga upp det ;) bra att du är nöjd

2011-09-22 @ 22:48:33
URL: http://carrofliin.blogspot.com
Postat av: A

Hej! Gillar din blogg stenhårt, men detta inlägg störde mig lite om jag ska vara helt ärlig. Tyckte det var taskigt att du nedvärderade den här killen/tjejen som skev kommentaren du tog upp. Det var väldigt onödigt. Sen verkade du ta allt han/hon skrev så bokstavligt. Många strippor och prostituerade tar olika sorters droger för att orka med sitt liv, sitt yrke eller liknande. Sen finns det självklart många som inte gör det också. Men av dessa som faktiskt går på droger finns det flera som går ner i vikt, osunt mycket, de sover för lite och sen skadar ju drogerna kroppen på annat vis. Equals, de ser ut som skit.

Ville bara dela med mig av min åsikt då jag tycker att både du och kommenteraren hade fel, men också rätt. Allt är inte svart på vitt utan det finns även gråzoner.



Besides that, keep up the good work!

2011-09-22 @ 23:20:44
Postat av: J

Jag var själv osäker på huruvida jag skulle skriva det här från början eller inte, anledningen till att jag slutligen skrev det var för att jag vill ha bort eventuella "haters" och liknande härifrån, jag skriver inte för att jag förväntar mig att det här ska bli populäraste "bloggen" i världen. Så är det verkligen inte, jag vill dock att de som möjligtvis skulle gilla att ta del av det här ska göra just det. Så att folk försöker leta efter smågrejer som skulle kunna tolkas som fel är något jag stör mig på. Sedan valde personen att kommentera anonymt. Jag har ingen som helst aning om vem personen är, så jag kränker inte en person. Dock valet som personen gjorde när han/hon bestämmer sig för att sitta och leta efter eventuella småfel för att på nåt sätt "komma åt" mig eller vad det nu är frågan om är långt ifrån uppskattat (ett par andra personer har gjort samma sak). Märk ut att det bestämt står i min text "Det är aldrig fel att ha en åsikt". Alltså; jag låter folk tycka exakt vad dom vill. Vad dom tycker är helt upp till dom, inte mig. Men när folk tar sin egen åsikt som fakta och sedan bestämmer sig för att försöka få mig att tro att jag har fel så känns det rätt trist. Jag har ingen som helst avsikt att trycka ner någon eftersom att jag vet mycket väl hur det känns. Kom även ihåg att vad som ser ut som skit är upp till var och en, alla ser vi med olika ögon - och det som är skit för en måste inte nödvändigtvis vara det för en annan.



OCH, i slutet står det att man inte ska kommentera inläggen anonymt. Så ändra gärna namnet lite så att jag vet på ett ungefär vem det är, annars kommer jag att sitta här och fundera aslänge vem som kommenterade haha!



Tackar för att du tar dig tiden att läsa och kommentera (:

2011-09-22 @ 23:34:28
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: J

och om du kollar kommentaren i förra inlägget så ser du tydligt att personen i fråga tog väldigt bokstavligt på det jag skrivit. vilket inte ens var seriöst skrivet.

2011-09-22 @ 23:36:02
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: Kraljosovina

You mad bro? ;)

2011-09-23 @ 00:32:38
Postat av: arma

bara för att vara liiiite udda :D

men VEM FAN BRYR SIG!!!!

hihi puss påre JB :D

2011-09-23 @ 16:18:03
URL: http://armiiic.blogg.se/
Postat av: J

Kraljoaxel: alltid! ;)

Arma: SERE UT SOM ATT JAG BRYR MIG!? PUSS =D

2011-09-23 @ 17:27:25
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: Anna

En reflexion om prostituerade. Hur det varit tidigare är inte samma sak som hur det är i dag. Förr hade ofta olika härskare konkubiner, alltså prostituerade, som levde med dem, vid sidan av deras hustru/hustrur. Då var det givetvis bra att se bra ut och få stanna i furstens lyx. I dag är det ju som regel annorlunda. Det som driver en tjej ut på streetan är jakten på pengar till knark. Tjejen är alltså oftast redan knarkare (oavsett sort, det är ju inte så att folk per automatik går på meth för att de är horor liksom, det kan lika gärna vara något annat). Grabbarna stjäl, tjejerna horar, målet är detsamma: nästa sil. Alltså är prostituerade oftast inte så tjusiga, utan i olika stadier av nedgånget skick beroende på det liv de tvingas leva. Många har ju också ett förhållande med en knarkande kille, och ibland är han också hennes beskyddare (inte att jämföras med hallik). Dock finns det ju faktiskt fortfarande lyxprostituerade, tjejer som får mycket betalt av rika herrar för att behaga dem på olika sätt. Dessa är nog inte knarkare (i alla fall inte i negånget skick, en och annan lina dras nog ihop med den rika mannen), utan (min gissning här) mer som gamla tiders konkubiner eller "frillor". Jämför också med t.ex. Japan, där geishan är ett slags mellanting mellan underhållare, konversationsdam och prostituerad. En geisha har ju inte låg status, snarare tvärt om, det kräver utbildning och ställer höga krav på att kunna konversera och behaga och att se bra ut enligt den speciella stilen. I dag säger man att det inte förekommer sex, men vem vet hur det är? Nu är jag långt ifrån expert på vare sig prostitution eller dess historia, men så här långt faller det ju inom vanlig historia och det kan jag :)

2011-09-24 @ 11:57:41
URL: http://zorfrock.blogspot.com/
Postat av: J

Väldigt intressant och bra skrivet Anna =)

2011-09-24 @ 13:56:51
URL: http://theoutsider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0