Should I be Damned?

Nämnde bara lite kort i det förra inlägget om vad jag gillar med satanismen, men kände idag att jag borde göra minst ett litet inlägg till om det. Tänkte redan igår att jag borde skrivit något om minst en lag/regel till, men ångrade mig. Men imorse så uppstod det en av dessa situationer då denna lag hade passat in väldigt bra: "Ge inga åsikter eller råd utan att vara tillfrågad" - även om jag är fullt medveten om att det ligger en viss ironi i detta eftersom att den meningen i sig ger uttryck för både åsikter och råd. Men. Fan vad jag stör mig på att folk tror att man alltid vill veta deras åsikter om ens liv och livsstil. Har ni inget eget liv att leva eller? (uppenbarligen inte).

Jag går inte och påpekar för varje enskild person varje gång dom gör/tycker/säger något som jag inte håller med om. Skulle jag göra det så skulle det vara det enda jag hade tid för. Jag skulle gå runt så 24 timmar om dygnet om jag höll på med sånt. Det "dom normala" ser som fel och dåligt är ju uppenbarligen det som vi "outsiders" tycker om och uppskattar, men det verkar som att "dom normala" helt har missat att det som dom tycker om och uppskattar är minst lika dåligt i våra ögon. Att någon av oss skulle klaga på det "normala" är ju orimligt av någon anledning, men att dom klagar på det "onormala" är tydligen helt okej.

Och jag är medveten om att det ligger ett vagt mått av ironi i "ge inga åsikter eller råd utan att vara tillfrågad" eftersom att jag skriver en "blogg" om bara åsikter. MEN, i vanlig ordning finns det en genomtänkt förklaring till det (eller försvar om du så vill). Jag är på sätt och vis tillfrågad eftersom att folk ville att jag skulle starta en blogg om just mina åsikter. Kanske inte just den här åsikten, men mina åsikter i allmänhet - och detta är ju uppenbarligen en åsikt, eller hur? Skulle du mot förmodan inte vilja läsa dom så är det ju inte svårare än att du kryssar ner sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0