Nej, Nej, Nej. Dom får aldrig Mej.

Att det ska vara så svårt att våga stå för en egen åsikt... "Nej" är ett av de första ord som man får lära sig. Ändå verkar det som att det är ett av dom första ord som folk glömmer. För småbarn så är antagligtvis "NEJ" eller "VILL INTE" några av de få saker de kan säga. Men sen när de växer upp så känns det som att det är det första som majoriteten av de glömmer.

Folk försöker dölja allt hos dom själva som kan uppfattas som annorlunda. Rädda för att stå på egna ben? Rädda för att bli utfrysta? Eller har ordet "nej" bara försvunnit från vokabuläret? Oavsett hur ni vrider och vänder på det så befinner ni er ändå på en nivå som är lägre än småbarnsnivån. STÅ PÅ ER.

Kommentarer
Postat av: Kraljosovina

Precis, bra skrivet! Vet inte hur många gånger man tänkt precis det. Om du inte redan har hört den så tycker jag du borde lyssna på denna...Väldigt passande denna post: http://www.youtube.com/watch?v=vxfMx7osDSg

2011-09-21 @ 01:35:17
Postat av: J

Låten jag hade i åtanke var en låt med Asta Kask, kollar du noggrant i Mimikry-videon så såg du att basisten hade deras logga på sin tröja ;)



Låten jag tänkte på var alltså:

http://www.youtube.com/watch?v=IDJWWwD1jhI

2011-09-21 @ 18:36:56
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: Kraljosovina

Haha. Synd att jag inte gett mig på Asta Kask än, då hade jag varit med på noterna. Jo, Mia i bandet verkar vara ett mycket stort fan av dom :)



Lyssnade på den, röj var det i alla fall :D

2011-09-21 @ 22:12:17
Postat av: J

Asta Kask är väl mina favoriter inom "Svensk Punk", så dom tycker jag garanterat att du borde kolla in om du inte redan gjort det! Från "nya" plattan rekommenderar jag "Jag Mot Allt", "Patriarkatet", "Din Frihet är Din Grav" och "Vill Inte Vara Med". Av äldre låtarna rekommenderar jag "Psykiskt Instabil", "Dom Får Aldrig Mig", "Inget Ljus" och "Ringhals Brinner" =)

2011-09-21 @ 23:38:45
URL: http://theoutsider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0