Kids On Dope.

Hade en klassisk "röka gräs v.s. dricka alkohol"-debatt igår. Orkar inte skriva ner allt nu, men en åsikt eller två kan jag ju alltid langa. (ordvits för den med kass humor). Miljontals argument finns det ju som vanligt för vad som skulle vara "bäst" av gräs och sprit. Det jag inte har hört någon annan säga än är den tanke som jag slogs av igår. Som barn är det mycket mera skrämmande att se och höra vuxna som är alkoholberusade än att se någon som rökt gräs. Vad verkar mest skrämmande för barn? Folk som skriker, låter, slåss och helt plötsligt verkar ha tappat 90% av sin intelligens - eller folk som är lugna och avslappnade?

Kommentarer
Postat av: Sull(Jens/Jezzi/vad fan du nu känner igen mig som)

Dock kan det ju vara mer skrämmande för ett barn att se sina föräldrar göra nåt olagligt än vad det är att se sina föräldrar göra något lagligt och socialt accepterat. Dock finns det ju en väldigt enkel lösning på det ;)



Alltid kul att debattera cannabis vs alkohol med hjärntvättade människor! Släng på The Union, säg åt dom att titta, sen kan vi argumentera :)

2011-09-11 @ 22:28:47
Postat av: Nisse

funkar inte både & ?

2011-09-11 @ 22:53:28
Postat av: J

Men om ett barn lär sig om rätt & fel och lagar & brott av sina föräldrar?



Ska kolla upp "The Union" och se vad det är frågan om! =)

2011-09-11 @ 23:00:11
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: J

Exakt vad menar du "Nisse"? Missuppfattade du det som stod i inlägget, eller missuppfattade jag din kommentar? Var god och läs igen, och om du förstod det helt rätt så var mer specifik med nästkommande kommentarer =)

2011-09-11 @ 23:14:56
URL: http://theoutsider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0