Hey Stoopid.

Är det bara jag som stör mig på alla dessa personer som är så jävla antihårdrock (och antihårdrockare i allmanhet) i nyktert tillstånd, men så fort dom tagit andra ölen på en fest så ska dom komma fram å snacka om att dom själva är hårdrockare eftersom att dom lyssnar på Metallica's "Nothing Else Matters". Eller som den dära snubben förra veckan som hade med sig en bland-cd med "Eye of the Tiger", "Smoke on the Water" och "The Final Countdown" till gymmet. Seriöst. Snubben var typ 28. Upptäckte han rockmusik igår eller vad fan är det frågan om?

Nu är det förvisso inget fel i det, men jag stör mig så jävla hårt ibland på folk som kan 3 låtar och promt ska hävda att dom "är hårdrockare" dom också. Du har pösiga- och dåligt matchande kläder, en skitig gammal företagskeps och står på parkeringen och varvar satan i din Volvo för att du fått för dig att bilen blir häftigare om den låter högre. Det är inte rock n' roll för fem öre. Tyvärr krävs det nog lite mer än att du har hört Volbeat's senaste singel för att du ska kunna kalla dig hårdrockare.

Kommentarer
Postat av: Nixxe

Volbeat.. Finns ju fan inge värre! Det är inte originella för fem öre. Riff efter riff är stulet ifrån andra mer originella band som har kämpat hårt och inte fått sådan stjärnstatus som Volbeat har..



Ibland kan man verkligen undra vart musikvärlden är påväg.. men..men det får man väl ta med en nypa citronpeppar.

2011-09-24 @ 15:23:41
Postat av: Joiz Schnee

Så sant, jobbiga och jäkliga människor....

2011-09-24 @ 15:31:54
URL: http://joiz.bloggplatsen.se
Postat av: J

Nixxe: Vem är du!? Inga anonyma kommentarer vettu =)

2011-09-24 @ 18:52:44
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: Jon

Haha, måste ju ändå bara påpeka att Volbeat är ju inget band som inte kämpat för dit dom kommit, visserligen gjorde väl turnén med Metallica dom stor, men dom har något som fan inget annat band har och kör egen stil :)



Gillar de du påpekar dock, visserligen tycker inte jag att man måste köra hårdrockstilen så att man ser ut som en hårdrockare bara för att man ska bevisa att man är hårdrockare, man kan ju gilla musiken utan att man måste se ut som de, alla vågar inte sticka ut hur som helst!

Men sen finns de dom (precis som du påpekade) som lyssnar på på dessa låtar, och sen tror sig veta allt om musiken ;)

2011-09-27 @ 20:04:20
Postat av: Alicia H.

JB, jag tror jag älskar dig! Nej men de där var jävligt bra sagt och hade inte kunnat sagt det bättre själv... och förövrigt, nu när jag faktiskit har ditt nummer, tycker vi ska ses någon dag!

2011-09-28 @ 23:42:59
Postat av: J

Haha tack! Alltså. Jag har fortfarande inte sett "Hot Tub Time Machine" (fast jag har laddat hem den), och vi har inte fotat något än. Så det är bara att du hör av dig om du vill göra nåt av dessa saker, eller om du har nåt helt annat förslag för den delen heller (:

2011-09-28 @ 23:47:24
URL: http://theoutsider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0