53rd & 3rd.

I vanlig ordning finns det alltid fler synsätt på en och samma sak. Oftast verkar det som att jag står för det alternativ som ingen annan tycker. Har jag inte helt fel så diskuterade jag och några polare det här i somras. Min i vanlig ordning, något kontroversiella tanke var; Varför tar folk så illa upp av att någon säger att dom ser ut som en "hora", "strippa" eller "prostituerad"? Är jag den enda som tar det som en komplimang om någon säger det till mig? Det betyder ju att någon skulle betala för att ha sex med en eller att se en naken. Detta är ju en given komplimang i min värld! Kanske inget jag skulle rekommendera någon annan att pröva dock. Om dom inte skulle använda den mot mig förstås.

Och jag har i övrigt full upp med världens största arbete, så jag ägnade en minut åt att skriva det första jag kom att tänka på här. Ett längre inlägg kommer nog upp imorgon eller mot helgen!

Kommentarer
Postat av: Nixxe

Tänk att vara en prostituerad stripphora! Det skulle vara ett ultimatum.

2011-09-21 @ 23:22:01
Postat av: Sara

Problemet är väl oftast att slampa och hora är sett som något fult av allmänheten, och framförallt tjejer emellan, det har liksom, blivit ett skällsord, i alla fall hora och slampa. Det är väl därför folk tar illa vid sig, jag vet att jag själv blivit kallad hora av en nära vän (!!) för att jag i förtroende berättat att jag 'strulat' med en rockstjärna, och då använde han det mer som ett skällsord än att han skulle betala för att ligga med mig.. tyvärr! Strippa är en sak, men när det gäller hora och slampa så använder folk det som skällsord mer...

2011-09-21 @ 23:27:47
URL: http://saradronjak.wordpress.com
Postat av: J

Trist att höra Sara! :/

Man kan ju tycka att man borde kunna lita på en nära vän. Men folk är as och så är det.



Nixxe: Det är på tiden att någon vänder orden till något positivt!

2011-09-21 @ 23:31:14
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: Jesus

Fast saken är ju den att oftast ser strippor och horor riktigt illa ut. Dom går hårt på droger och ser ut som stryk av all meth. Så positivt skulle jag inte ta det.

2011-09-22 @ 00:08:35
Postat av: J

Strippor ser väl inte ut som stryk? Strippklubbar o.s.v. är ju inte särskilt ovanligt i Sverige, så det hör nästan lite till allmänbildningen. Vem eller vad som ser ut som stryk är ju alltid relativt. Men en manlig "strippkropp" bygger ju på att personen i fråga har en vältränad kropp. Så att personen i fråga ser ut som stryk? Nä, det kan jag inte påstå.



Horor kan jag ju dock inte uttala mig om eftersom att jag aldrig någonsin sett någon eller ens hört talas om någon som säljer sex. Du verkar ju dock veta mer om det så det är fritt fram att berätta om dina egna erfarenheter om det är något du vill dela med dig av. Och det här med att manlig prostitution är lika vanlig som kvinnlig prostitution nu för tiden har du säkert full koll på också?

2011-09-22 @ 01:16:15
URL: http://theoutsider.blogg.se/
Postat av: Caroline

Bra blogg du har här :) kolla gärna in min också! /Miss O

2011-09-22 @ 20:29:04
URL: http://carrofliin.blogspot.com
Postat av: J

Tackar! (:

Kollar in din nu!

2011-09-22 @ 20:32:13
URL: http://theoutsider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0